MC | Körlektioner

Du kan ta ditt MC-kort antingen genom att övningsköra privat eller genom en trafikskola. En kombination kan vara de bästa för de flesta som övningskör. Trafikverket ställer dock samma krav på alla som kör upp, vare sig du kör upp privat eller via trafikskola. Övningskörningen kommer att ske på trafikskolans manöverbana, i stadstrafik och i landsvägstrafik.
All MC utbildning sker i Kalmar hos vår systerskola Kalmar Trafikskola. Besök dem med knappen nedan.

Körlektioner för motorcykel

Den praktiska utbildningen börjar med med att förstå och lära känna motorcykeln. Detta i form av balans- och bromsövningar samt annan manöverträning.

Därefter utvärderar vi körvana och planerar utbildningsupplägget utefter kundens önskemål. Följande moment går vi igenom under körlektionerna:

• Klädsel & motorcykel
  • Inledande manövrering