Körkortsstipendium

Vad kul att du ska få körkort! Vi vill så klart väldigt gärna att du väljer oss när det är dags. Vi vågar påstå att vi är ett av de bästa valen du kan göra när du ska välja trafikskola. Alla våra trafiklärare är utbildade till just trafikskolelärare på högskolenivå, och ändå relativt unga i branschen. Våra utbildningar är moderna och roliga. Vi hjälper dig helt enkelt ta körkortet på ett sätt som är både effektivt och roligt på samma gång.

Varför välja oss?

Att få tiden att räcka till som elev på gymnasiet är oftast inte det enklaste. Våra lösningar på det problemet är tre.

För det första bestämmer vi tillsammans med dig en individuell utbildningsplan för att få din vardag att räcka till.

För det andra och för att hålla vår höga kvalitet skräddarsyr våra trafiklärare alla lektionerna utifrån dina förutsättningar. Detta gör vi för att du hela tiden ska ta dig framåt mot ditt körkort.

För det tredje, som faktiskt särskiljer oss från mängden, erbjuder vi flexibla tider för körlektioner, måndag till lördag klockan 08:00 till 20:00 alla dagar för att passa just dig.

När du kommer till oss för att ta körkort kan du vara säker på att du får den bästa möjliga utbildningen, anpassad efter just dig som elev.

Det här ingår

Studiematerial

Välj mellan digitalt studiematerial som du kan lära dig via dator och app, eller traditionellt med körkortsbok. Oavsett vad du väljer ingår obegränsat antal övningsprov via nätet.

Lärarledda teorilektioner

Om du inte vill plugga teorin helt själv så är du välkommen att delta på våra lärarledda teorilektioner, antingen på plats hos oss eller digitalt via zoom. Mixa och matcha hur du vill.

10 körlektioner

10 lärarledda körlektioner där varje lektion anpassas efter just det som du behöver träna på. Vårt mål är att du ska vara redo för att klara körprovet på så få lektioner som möjligt.

Riskutbildning del 1

Den obligatoriska kursen som avhandlar risker och farliga moment för dig som ska köra bil. Här får du veta mer om trötthet, alkohol och andra riskfaktorer.

Riskutbildning del 2

Den andra, riktigt roliga delen av den obligatoriska riskutbildningen som oftast kallas för Halkbanan. Här får du prova att köra bil på väldigt halt underlag.

Körprovet med samma bil

Slipp köra något främmande. Vi lånar ut bilen du har haft körlektioner med till ditt körprov, så att du verkligen känner dig van, bekväm och avslappnad med fordonet.

Dina lärare på TKs Trafikskola

Charoline